Hur vill du få och betala fakturor?

Vi tycker att det är super om du väljer att få din faktura digitalt! Då hjälper du oss att minska vår miljöpåverkan, genom att vi slipper att skicka en massa onödiga papper till dig. Vi har flera olika alternativ och hoppas att du hittar något som passar just dig.

Det vanligaste är att du får din faktura varannan månad, betaltiden är minst 15 dagar. Kontakta vårt kundcenter om du vill ändra hur ofta din faktura ska komma! När du betalar din faktura uppger du fakturanumret som OCR. Det hittar du på första sidan på din faktura i det övre högra hörnet.

Kivra – din digitala brevlåda
Har du registrerat dig för den digitala brevlådan Kivra kommer dina fakturor att landa där istället för i din fysiska brevlåda. Du kan även betala dina fakturor via Kivra, ett annat alternativ är att kombinera Kivra och autogiro. Läs mer här! Om du inte vill ha din Kalmar Energi-faktura via Kivra, kan du välja ett annat betalningsalternativ. Du avanmäler Kivra i din app eller på Kivras hemsida.

E-faktura – enkelt, bekvämt och säkert
Det här är vårt förstahandsval! Enkelt, bekvämt och säkert. Du anmäler själv för e-faktura i din internetbank. Vill du få mer tid över kombinerar du e-faktura med autogiro!

E-post – hör av dig till oss!
Föredrar du att få fakturan i pdf-format till din e-post? I så fall beställer du det via kundcenter@kalmarenergi.se. Betalningen väljer du själv hur du vill göra; via autogiro, internetbank eller girobetalning!

Pappersfaktura
Det här vill vi såklart helst undvika! Men föredrar du det här leveranssättet löser vi självklart det utan några fakturaavgifter.

Autogiro – allt sker automagiskt
Pengarna dras automatiskt från ditt konto. Anmälan gör du direkt här på hemsidan genom att klicka här.

Mina Sidor – fiffigt sätt att få koll!

Är du osäker på om din senaste faktura är betald, vilket elavtal du har eller hur mycket el du egentligen använder? Mina Sidor är ett fiffigt sätt att hålla reda på allt det! Du kan, med Mobilt BankID, lätt logga in på ”Mina Sidor” för att se dina fakturor, dina betalningar och dessutom en massa gutt! Du kan också ladda ner appen ”Kalmar Energi” via App Store eller Google Play. Om du inte kan logga in på Mina Sidor eller har andra frågor kan du kontakta vårt kundcenter på telefon 0480-45 11 45 eller via kundcenter@kalmarenergi.se.

Våra betalningsuppgifter

F-skatt momsregistreringsnummerSE 55 65 48-431701
Bankgiro5220-8782
BIC/SWIFTSWEDSESS
IBANSE57 8000 0816 9596 4520 9942
Solnedgång

Är du sen med en betalning?

"Hjälp, jag har missat en betalning! Vad händer nu?" tänker du. Här nedan beskriver vi händelseförloppet och var du kan få mer information om dina eventuella påminnelser och inkassokrav.

Skog

Ska du få en utbetalning av oss?

Det kan finnas flera orsaker till att du får en utbetalning av oss, till exempel att du har råkat betala en faktura två gånger, gjort en felaktig inbetalning eller har fått en negativ faktura.