Vi söker: Ekonomiassistent

Vi söker: Ekonomiassistent

Om tjänsten

Vi på Kalmar Energi söker nu en Ekonomiassistent som är van att arbeta brett och som, tillsammans med oss vill fortsätta utvecklingen av detta område. I rollen blir du en viktig spelare i vårt team, du kommer att jobba nära dina kollegor och idag består vårt team av fem personer.

Kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, periodiseringar, moms och avtalshantering kommer att fylla din arbetsdag. I rollen kommer du att ha ett större fokus på leverantörsreskontra, kundinbetalningar och löpande bokföring.

Arbetet sker i våra olika IT-verktyg och därför är det viktigt att du har både kunskap och förmågan att kunna växla mellan olika IT-system på ett enkelt sätt.

Ekonomiavdelningen hos oss är en mycket värdefull och central servicefunktion, vi samverkar dagligen tvärfunktionellt i organisationen liksom med många externa kontakter såsom våra kunder och leverantörer. En god kommunikativ förmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt blir viktiga egenskaper för att både lyckas och trivas i rollen.

Vi söker dig som brinner för en effektiv ekonomiadministration, förstår värdet av detta ur ett företagsperspektiv och som drivs av att arbeta och optimera processer. Att jobba med små förbättringar i det dagliga arbetet engagerar och motiverar dig och du känner stolthet över dina uppgifter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en ekonomiutbildning i grunden eller likvärdig kompetens och som har arbetat minst ett par år på en ekonomiavdelning med reskontra, detta för att snabbt kunna sätta dig in i en bred Ekonomiassistentroll.

Du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer och som trivs i en roll där du arbetar både självständigt och i team. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer.

Tjänsten förutsätter att du är tålmodig och tycker om att jobba systematiskt med det löpande ekonomiarbetet. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll. Du ser till att lösa dina arbetsuppgifter och lämnar inte något åt slumpen. Du är inte rädd för att ta dig an utmaningar och kan fråga om hjälp för att komma vidare i ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du driven och ambitiös men även prestigelös och du hjälper till med både smått som stort. Du är noggrann, analytisk och lösningsorienterad. Vidare är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga och du värdesätter en god relation med såväl kollegor som externa kontakter.

Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, med betoning på Excel, samt i något större ekonomi/affärssystem.

Dina kunskaper i svenska är flytande, både i tal och skrift.

 

Om Kalmar Energi

Kalmar Energi är Kalmarregionens lokala energiföretag med djupa rötter i den småländska myllan. Vi bryr oss om vår gemensamma miljö och levererar alltid energi från förnybara källor. Vi tror på energi från Moskogen, Kalmarsundsvindar och öländsk sommarsol. Som lokalt energiföretag finns och arbetar vi i våra kunders omedelbara närhet. Vi tror på personliga möten och jobbar hårt för att tillgodose våra kunders energibehov.

 

Hur du ansöker

I denna rekrytering samarbetar vi med Telin Rekrytering & Konsult. Läs mer och sök tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Terése S Carlstedt på telefon 0703-77 45 51 eller epost terese@telinrekrytering.se

 

Vi ser fram emot din ansökan!