Till innehållet

Psst! Du hittar bra tips för att minska din elanvändning här. Flera ärenden kan du lösa genom att logga in på Mina Sidor eller besöka Kundcenter.

Ska du få en utbetalning av oss?

Det kan finnas flera orsaker till att du får en utbetalning av oss, till exempel att du har råkat betala en faktura två gånger, gjort en felaktig inbetalning eller har fått en negativ faktura (ex. om du är mikroproducent).

Tillgodo
Kunder med egen produktion (mikroproduktion) eller kunder som har andelar i våra sol- och vindparker kommer automatiskt att få överskjutande belopp överfört till nästa faktura som ett tillgodo-belopp. Är beloppet över 2 000 kronor kan du be om en utbetalning i stället. Kontakta då vårt kundcenter.

Vid överinbetalning och felinbetalning
Har du betalat en faktura två gånger eller gjort en felaktig betalning kommer vår samarbetspartner Billogram att skicka en värdeavi. Hur du hanterar värdeavin kan du läsa om här.

Slutfaktura
När du får en slutfaktura från Kalmar Energi betalas eventuellt tillgodo ut. Har du registrerat ditt konto i Swedbanks kontoregister, vilket du kan göra här, kommer du att få pengarna insatta på ditt konto. I annat fall får du ett utbetalningskort från Kalmar Energi. Har du redan fått ett utbetalningskort kan du lösa in det digitalt här. Eller så lämnar du det till din bank eller närmaste utbetalningsställe och får summan insatt på ditt konto.

Chatta med oss