Ska du få en utbetalning av oss?

Det kan finnas flera orsaker till att du får en utbetalning av oss, till exempel att du har råkat betala en faktura två gånger, gjort en felaktig inbetalning eller har fått en negativ faktura.

Tillgodo
Belopp under 2000 kronor överförs till din nästkommande faktura. Kontakta oss om du istället vill få ditt tillgodo utbetalt. Belopp över 2000 kronor betalas normalt sett ut automatiskt.

Vid överinbetalning och felinbetalning
Har du betalat en faktura två gånger eller gjort en felaktig betalning kommer beloppet att överföras till nästa faktura; om beloppet är under 2 000 kronor och du inte har förfallna fakturor. Om beloppet överstiger 2 000 kronor kommer du att få pengarna insatta på ditt konto, om du har registrerat ditt konto i Swedbanks kontoregister, vilket du kan göra här. I annat fall får du ett utbetalningskort.

Slutfaktura
När du får en slutfaktura från oss betalas eventuellt tillgodo ut. Är du autogirokund kommer beloppet att sättas in på ditt bankkonto. Om du inte är autogirokund och inte har registrerat ditt bankkonto i Swedbanks kontoregister kommer du att få ett utbetalningskort. Utbetalningskortet lämnar du till din bank eller närmaste utlämningsställe och får summan insatt på ditt konto.

Kalmar Energis app

Hur vill du få och betala fakturor?

Vi har flera olika alternativ och hoppas att du hittar något som passar just dig.

Solnedgång

Är du sen med en betalning?

"Hjälp, jag har missat en betalning! Vad händer nu?" tänker du. Här nedan beskriver vi händelseförloppet och var du kan få mer information om dina eventuella påminnelser och inkassokrav.