Till innehållet
Driftinformation: Just nu har vi planerade avbrott - Norra Långgatan. Klicka här för att se mer.

Just nu har vi längre kötider på telefon än normalt. Hos Kundcenter hittar du information om till exempel Faktura, Avtal och Flytt. Många ärenden kan du lösa genom att logga in på Mina Sidor. Läs mer om Elprisstödet här.

Gör din flyttanmälan här

Är du redan kund hos oss och ska flytta inom Kalmar Energis elnätsområde? Tänk på att anmäla flytten i god tid till oss då du måste anmäla nytt elnätsavtal 3 helgfria dagar innan du vill ha el till din nya bostad, uppsägningstiden på elnätsavtalet är 3 dagar! 

Är du ny kund hos oss, men ska flytta in till Kalmar Energis elnätsområde? Då anmäler du din utflyttning till din nuvarande nätägare. Inflyttningen till Kalmar Energis elnätsområde anmäler du via formuläret nedan.

Vi skickar dig en bekräftelse på elnätsavtalet (inflytt) eller uppsägning av elnätsavtalet (utflytt) inom 10 dagar.

Du kan även göra flyttanmälan genom att ringa kundcenter på 0480-45 11 45.

Om jag har glömt att anmäla inflyttning och elen är frånkopplad?
Det behöver du inte få panik över! Om du kan vänta 3 helgfria vardagar på tillkoppling så kan du använda formuläret ovan till att anmälan din inflyttning. Behöver du el idag och det är en helgfri vardag innan klockan 15:00 kan du ringa oss på 0480-451011 då kan vi hjälpa dig direkt utan extra kostnad och ordna så att du får el samma dag. Om det är en vardag efter kl 15:00 eller helg kan du välja att betala en avgift för tillkoppling. Ring oss på 0480-45 10 11, så hjälper vi dig vidare!

Flyttanmälan

 

Glöm inte elavtalet!

När du har anmält din flytt av elnät måste du fortfarande teckna ett elavtal. Om du redan har ett elavtal med Kalmar Energi kan du ta med det när du flyttar. Kontakta oss på kundcenter på 0480- 45 11 45. Har du inget avtal med Kalmar Energi eller vill teckna ett nytt så gör du det här!

Chatta med oss