Till innehållet

Hållbar fakturering från oss genom Kivra – Nu också för ditt företag!

Vi på Kalmar Energi vill fortsätta vårt arbete att minska vår klimatpåverkan och samtidigt erbjuda dig möjligheten att ta emot dina fakturor från oss digitalt. Därför kommer vi i maj, även låta våra företagskunder få våra fakturor i Kivras digitala brevlåda. Det är gratis, säkert och dessutom riktigt bra för miljön!

Kivra är en digital brevlåda som ersätter pappersdokument. Idag tar drygt 20.000 företag emot sin post (inkl. fakturor) genom Kivras företagsbrevlåda. Nu kommer du som företagskund att ha möjlighet att ansluta dig och automatiskt få din faktura från oss på Kalmar Energi till din digitala brevlåda i Kivra, istället för på papper.

Så fungerar företagsbrevlådan

Ikon med Mobilt BankID

För att registrera en företagsbrevlåda behöver du först och främst ha registrerat ditt företag på Kivra som privatperson, därefter kan du som har ett aktiebolag, handelsbolag, kommanditbolag, ekonomisk förening och BRF registrera en företagsbrevlåda.

I företagsbrevlådan får ni post från anslutna företag och myndigheter ni har en relation till.

Registrera ditt företag på www.kivra.com

  1. Surfa in på www.kivra.com/foretagsbrevlada här kan du läsa mer om företagsbrevlådan.
  2. Eller så surfar du direkt till Skapa Företagsbrevlåda för att omdelbart skapa konto kopplat till ditt företag.

Vanliga frågor om Kivra Företag!

- Nej, Kivra är en gratistjänst och innebär ingen extra kostnad för dig.
- Nej, det är endast fakturor från Kalmar Energi som kommer att gå till Kivra.
- Ja, fler än en person kan ha tillgång till ett företags företagsbrevlåda. Behörighet till andra kan delas ut av den/de firmatecknare som öppnar upp företagsbrevlådan.
- Du kan när som helst avanmäla eller anmäla dig till Kivra. Du kan även välja att stänga av en enskild avsändare under "Inställningar".
- Nej, du måste själv anmäla dig via Kivras hemsida, www.kivra.com/foretagsbrevlada, eller via appen. Du kan även höra av dig till Kivras företagssupport, se kontaktuppgifter längst ner.
- Du meddelas alltid via e-post (och i appen om du har den) varje gång en ny försändelse kommer till din Kivra. I slutet av månaden påminner också Kivra om olästa fakturor.
- En fördel är att Kivra inte rensar bland dina dokument, så de ligger kvar där till dess att du själv tar bort dem.
- Du behöver inte göra någonting, dina fakturor från oss kommer automatiskt till din digitala brevlåda i Kivra.
- Du behöver inte göra någonting, dina e-fakturor från oss kommer även fortsatt skickas till din internetbank.
- Har du frågor om Kivra är du välkommen att kontakta dem via e-post eller telefon. Telefonsupporten har öppet helgfria vardagar 09.00-17.00 och nås på 077-045 70 00 eller så mailar du foretag.support@kivra.com.

Hoppas att du väljer att skaffa Kivra till ditt företag och därmed bidrar till ett mer hållbart samhälle!

Chatta med oss