Hållbar fakturering från oss genom Kivra – Nu också för ditt företag!

Vi på Kalmar Energi vill fortsätta vårt arbete att minska vår klimatpåverkan och samtidigt erbjuda dig möjligheten att ta emot dina fakturor från oss digitalt. Därför kommer vi i maj, även låta våra företagskunder få våra fakturor i Kivras digitala brevlåda. Det är gratis, säkert och dessutom riktigt bra för miljön!

Kivra är en digital brevlåda som ersätter pappersdokument. Idag tar drygt 20.000 företag emot sin post (inkl. fakturor) genom Kivras företagsbrevlåda. Nu kommer du som företagskund att ha möjlighet att ansluta dig och automatiskt få din faktura från oss på Kalmar Energi till din digitala brevlåda i Kivra, istället för på papper.

Så fungerar företagsbrevlådan

Mobilt BankID

För att registrera en företagsbrevlåda behöver du först och främst ha registrerat ditt företag på Kivra som privatperson, därefter kan du som har ett aktiebolag, handelsbolag, kommanditbolag, ekonomisk förening och BRF registrera en företagsbrevlåda.

I företagsbrevlådan får ni post från anslutna företag och myndigheter ni har en relation till.

Registrera ditt företag på www.kivra.com

  1. Surfa in på www.kivra.com/foretagsbrevlada här kan du läsa mer om företagsbrevlådan.
  2. Eller så surfar du direkt till Skapa Företagsbrevlåda för att omdelbart skapa konto kopplat till ditt företag.

Vanliga frågor om Kivra Företag!

Kostar Kivra något för mig som kund hos Kalmar Energi?

- Nej, Kivra är en gratistjänst och innebär ingen extra kostnad för dig.

Kommer alla försändelser från Kalmar Energi att gå till Kivra?

- Nej, det är endast fakturor från Kalmar Energi som kommer att gå till Kivra.

Kan fler personer ha tillgång till företagsbrevlådan?

- Ja, fler än en person kan ha tillgång till ett företags företagsbrevlåda. Behörighet till andra kan delas ut av den/de firmatecknare som öppnar upp företagsbrevlådan.

Kan jag avsluta tjänsten om jag vill fortsätta få mina försändelser på papper?

- Du kan när som helst avanmäla eller anmäla dig till Kivra. Du kan även välja att stänga av en enskild avsändare under "Inställningar".

Kan en medarbetare på kundcenter på Kalmar Energi hjälpa mig att ansluta mig till Kivra?

- Nej, du måste själv anmäla dig via Kivras hemsida, www.kivra.com/foretagsbrevlada, eller via appen. Du kan även höra av dig till Kivras företagssupport, se kontaktuppgifter längst ner.

Kan jag missa att jag har fått en faktura från Kalmar Energi till Kivra?

- Du meddelas alltid via e-post (och i appen om du har den) varje gång en ny försändelse kommer till din Kivra. I slutet av månaden påminner också Kivra om olästa fakturor.

Hur länge lagras mina försändelser i Kivra?

- En fördel är att Kivra inte rensar bland dina dokument, så de ligger kvar där till dess att du själv tar bort dem.

Om mitt företag redan är anslutet till Kivra, vad behöver jag då göra för att få fakturor från Kalmar Energi till Kivra?

- Du behöver inte göra någonting, dina fakturor från oss kommer automatiskt till din digitala brevlåda i Kivra.

Om jag redan har e-faktura från Kalmar Energi till min internetbank och fortsatt vill ha det så, hur gör jag då?

- Du behöver inte göra någonting, dina e-fakturor från oss kommer även fortsatt skickas till din internetbank.

Hur gör jag för att komma i kontakt med Kivras företagssupport?

- Har du frågor om Kivra är du välkommen att kontakta dem via e-post eller telefon. Telefonsupporten har öppet helgfria vardagar 09.00-17.00 och nås på 077-045 70 00 eller så mailar du foretag.support@kivra.com.

Hoppas att du väljer att skaffa Kivra till ditt företag och därmed bidrar till ett mer hållbart samhälle!