Till innehållet

Kalmarsund Vind 2

Bildades i maj 2009 och äger andelar i Rockneby Vindpark norr om Rockneby i Kalmar kommun. Vindkraftsparken består av fem vindkraftverk som byggdes av Eolus Vind. Verken är av fabrikatet Vestas V100 med en effekt om 1500 kW och en tornhöjd på 95 meter. Parkens årsproduktion har som mest legat runt 25 000 MWh. Parken invigdes den 27 oktober 2012 och medlemmarna har sedan den 1 november 2012 erhållit leverans från vindkraftverket.

Föreningen har drygt 200 medlemmar, både privatpersoner och företag, som valt att investera i vindkraft.

Kalmarsund Vind II samarbetar med Kalmar Energi som sköter avräkningen för din vindel. Kalmar Energi har också balansansvar för elen som produceras. Det innebär att du som medlem får din elleverans från Kalmar Energi.

Styrelse

Bodil Anjar, Ledamot sedan 2016
Carl-Johan Nordheim, Ledamot sedan 2015
Staffan Larsson, Ordförande
Michael Arvidsson, Ledamot sedan 2017
Linda Af Geijerstam, Ledamot sedan 2022

Bli elproffs – med vår nya app!

Du som är kund får full kontroll över din elanvändning. Effektivisera din förbrukning redan idag!

Ladda ner appen kostnadsfritt

mobil Ladda ner appen kostnadsfritt