Till innehållet
Driftinformation: Just nu har vi planerade avbrott - Norra Långgatan. Klicka här för att se mer.

Just nu har vi längre kötider på telefon än normalt. Hos Kundcenter hittar du information om till exempel Faktura, Avtal och Flytt. Många ärenden kan du lösa genom att logga in på Mina Sidor. Läs mer om Elprisstödet här.

Publik laddning

Erbjud publik laddning till kunder och besökare

Vill du erbjuda laddning på en offentlig plats? Tillsammans med vår partner Mer skapar vi nu möjlighet för dig att erbjuda elbilsladdning med flexibel betalningslösning för både kunder och besökare. Din laddstation blir en del av det publika laddnätverket och synlig för alla elbilsförare som är kund hos Mer.

Kontakta oss
Publik laddning

Publik laddning på din destination

Tillgång till laddning längs vägen och vid destinationen blir allt viktigare då allt fler väljer att köra elbil. Att erbjuda laddning är en konkurrensfördel och du attraherar fler kunder och besökare till din destination. Nu kan vi tillsammans med Mer erbjuda en laddlösning med grön profil som ingår i det laddnätverk av publika laddstationer som finns i Sverige och Norge.

Du kan ansluta både befintliga och nya laddstationer till laddnätverket. Ditt varumärke exponeras i appen Mer Connect Sverige där din laddstation marknadsförs och du kan även få ditt varumärke på laddstationen. Med Klimatklivet kan du dessutom få upp till 50% av investeringskostnaden i bidrag från Naturvårdsverket. Läs mer om Klimatklivet här.

Tryggt och kostnadseffektivt

Tillsammans med vår partner Mer erbjuder vi en smidig helhetslösning med anpassade produkter och tjänster efter ditt behov och rekommenderar den optimala laddlösningen för just din destination. Den framtidssäkrade laddlösningen kan sedan enkelt anpassas och skalas upp efter behov.

Energirebell med flagga

Det ska vara enkelt

Det ska inte bara vara enkelt för dina kunder och besökare att ladda, det ska även vara enkelt för er att tillhandahålla laddning. När laddlösningen är installerad, tar Mer hand om drift och fakturering, användarna får en faktura över sin laddning från Mer.

Med den flexibla lösningen kan ni även själva bestämma priset för laddningen – med avräkning av laddkostnader som hanteras helt och hållet av Mer. Mer´s kundservice är tillgänglig vardagar 8 – 16.30 när det dyker upp frågor för er eller användarna. Användaren kan även få laddhjälp dygnet runt, hela veckan.

Har du redan bestämt dig eller vill du veta mer?

Kontakta oss på telefon 0480-45 10 15 eller via e-post foretagsgruppen@kalmarenergi.se.

Chatta med oss