För att din anläggning ska fungera optimalt behöver den regelbunden omsorg och service. Som kund rekommenderar vi dig därför att teckna ett serviceavtal. Med ett serviceavtal kan du luta dig tillbaka och låta utbildade tekniker se till att din värmeanläggning fungerar så optimalt och kostnadseffektivt som möjligt – dygnet runt, året om.
Det här ingår i serviceavtalet:
- Ett hembesök vartannat år med service och intrimning av din fjärrvärmecentral för ökad effektivitet
- Övervakning av din fjärrvärmecentral
- Självriskeliminering
- Tillgång till jourberedskap dygnet runt (se prislista nedan)
- Fri telefonrådgivning under dagtid
Du slipper självrisken
Tecknar du serviceavtal får du en försäkring som täcker självrisken ifall något händer med din anläggning. Läs mer om försäkringen på Sinfras hemsida (PDF).
Upplever du problem med din fjärrvärme?
Som servicekund är du välkommen att göra en felanmälan. Det gör du enklast via detta formulär.
Fjärrvärmeservice
Pris | 99 kronor i månaden inklusive moms |
Bindningstid | 1 år efter senast utfört servicebesök |
Förlängning | Automatisk |
Uppsägning | 1 månad |
Fakturering | På fjärrvärmefakturan |
Beredskap dygnet runt | Ingår |
Självriskeliminering | Ingår |
Service av din fjärrvärmeanläggning | Ingår |
Injustering av din fjärrvärmeanläggning | Ingår |
Prislista för besök utöver servicebesöken
kronor/timme inkl. moms
Pris med serviceavtal | Pris utan serviceavtal* | |
Arbetstid Vardagar klockan 07:00-15:30 |
700 kronor | 1 000 kronor |
Arbetstid Övrig tid |
1 300 kronor | 1 600 kronor |
Framkörning Vardagar klockan 07:00-15:30 |
Ingår | 700 kronor |
Framkörning Övrig tid |
Ingår | 1 500 kronor |
Uteblivet besök | 700 kronor | 1 000 kronor |
Kostnader för material tillkommer | ||
Minsta debitering är (1) timme + framkörning |
*För närvarande utför vi endast extraarbeten till våra kunder med serviceavtal.