Vanliga frågor

Jag har fått min faktura från Kalmar Energi i min digitala brevlåda Kivra, varför då?

– När du anslöt dig till Kivra godkände du att få post från redan anslutna samt tillkommande myndigheter och företag till din digitala brevlåda, Kivra. Du kan enkelt avanmäla post till Kivra från Kalmar Energi genom att logga in på Kivra och redigera mottagare under meny, inställningar, avsändare.

Jag kan inte betala min faktura till Plusgirokontot längre, varför?

– I våras övergick vi till att endast ta emot betalningar till vårt Bankgiro 5220-8782 vilket innebär att du inte att göra några inbetalningar till vårt Plusgirokontot längre.

Jag har avtal om anvisat pris i dag och har fått information om att jag ska göra ett aktivt val, vad innebär det?

– Har du inte själv valt avtalsform så får du ett anvisat avtal med anvisat pris. Det finns avtal som är mer fördelaktiga och bättre anpassade för dig. Ta gärna vår hjälp när du ska välja! Du når oss via besök, telefon, e-post eller sociala medier.

Jag har fjärrvärme och har fått en tid bokat för villaservice men jag kan inte på föreslagen tid, hur gör jag för att byta?

– Ring kundcenter på 0480-45 11 45 så hittar vi en tid som passar dig.

Jag har blivit kontaktad av telefonförsäljare som säger att de kan erbjuda mig ett mycket bättre pris än vad jag har i dag, lämnar ni ut sådana uppgifter om mig?

– Nej det gör vi inte. Blir du kontaktad är det viktigt att jämföra alla kostnader och villkor i erbjudandet. Kontakta oss gärna för att hjälpa till med jämförelsen så du inte drabbas av oväntade överraskningar.

Kan jag få fakturan månadsvis i stället för varannan månad?

– Ja det kan du. Ring eller e-posta oss så löser vi det utan extra kostnad! Passa samtidigt på att ändra till e-postfaktura eller anmäl e-faktura till din internetbank om du fortfarande får pappersfaktura. Du kan även skapa konto på Kivra för att få fakturan till din digitala brevlåda.