Till innehållet

Just nu har vi längre kötider på telefon än normalt. Hos Kundcenter hittar du information om till exempel Faktura, Avtal och Flytt. Många ärenden kan du lösa genom att logga in på Mina Sidor.

Snart byter vi till Billograms betalningstjänster

16 september 2022

Från och med den 10 oktober får du som kund tillgång till en ny modernare faktura. Bytet sker automatiskt och genomförs för att förbättra kundupplevelsen.  Det är också en del av vårt hållbarhets- och digitaliseringsarbete, där vi vill minska antalet pappersfakturor och posttransporter För dig som kund innebär övergången till vår nya betalningstjänst från Billogram en rad fördelar.  Den nya digitala interaktiva fakturan har samma funktionalitet som en hemsida, vilket innebär en rad förbättringar för våra kunder, exempelvis:

  • Betala vart du än befinner dig, via en rad enkla betalsätt som direktbetalning och Swish
  • Se tydligt om/när en betalning är gjord
  • Kommunicera direkt med kundcenter på fakturan
  • Minskad risk för felbetalningar
  • Schemalägg betalningar
  • Minskat klimatavtryck

OBS! Informationen gäller kunder som har Kalmar Energi som fakturautställare. Har du exempelvis Emmaboda Energi som fakturautställare kan du bortse från informationen.

Läs mer om hur du påverkas!

Chatta med oss